|
Kinderen minder dik door minder zout |
|

Volgens Britse onderzoekers zouden kinderen minder dik zijn als ze minder zout eten. Niet dat je direct van minder zout afvalt, maar de kinderen zullen daardoor minder frisdrank drinken. Uit een onderzoek bij kinderen tussen de 4 en 18 jaar bleek dat door hun zoutinname te halveren, ze twee glazen frisdrank minder per week drinken. Dit scheelt ze 250 kilocalorieën per week, aldus Britse onderzoekers. Wanneer ze minder zout eten, hebben de kinderen namelijk simpelweg minder dorst. Per gram zout, kan dit 100 ml per dag schelen. Ook de American Heart Association adviseert om niet meer dan 2,3 gram zout per dag te eten. Het meeste zout dat Amerikanen en Engelsen eten zit in producten als tomatensaus, soep, blikvoeding en kant-en-klaarmaaltijden. Door meer zelf te bereiden met weinig zout, geen zoutvaatje op tafel te zetten en verpakkingen te lezen kunnen ouders de zoutinname van hun kinderen verminderen. Bron: nu.nl
|